كفاشيان: شرقي‌ها در پي قهرماني اند ما دنبال بركناري!
نوشته شده توسط : ADMIN

رييس فدراسيون فوتبال دوباره آب پاكي را روي دست همه ريخت. جناب كفاشيان با اين همه افتخار‌آفريني متوالي فدراسيون خود نه‌تنها قصد استعفا ندارند بلكه براي دوره بعدي هم آماده رياست هستند. ايشان در توجيه ناكامي‌ تيم‌ ملي سرمايه‌گذاري بلندمدت ژاپني‌ها و... را مثال مي‌زند ولي نمي‌گويد چرا در سومين سال رياست ايشان تيم ملي نوجوانان ما هم ناكام مي‌ماند. كفاشيان در توجيهات پراكنده و كلي‌گويي‌هايش آمار غلط هم مي‌دهد چون مدعي است ميانگين دوندگي تيم ايران 12 كيلومتر بوده است. بارسلونا هم به زور به اين ركورد مي‌رسد!

جام ملت‌هاي آسيا با قهرماني ژاپن به پايان رسيد. آيا حق به حق‌دار رسيد؟
ژاپن با نيروهايي كه داشت، همراه كره‌جنوبي بازي‌هاي بسيار خوبي در جام ملت‌هاي آسيا ارائه كرد. به هر صورت اين جام مي‌توانست هم حق كره جنوبي باشد و هم ژاپن كه سرانجام به ژاپني‌ها رسيد.
ژاپن مزد سرمايه‌گذاري بلندمدت، تلاش و انضباطي كه در برنامه و كارش داشت را گرفت و اين قهرماني حق آنها بود. ژاپني‌ الگويي است كه مي‌تواند برنامه‌هايش براي ساير كشورها از جمله ايران مفيد باشد.
آنها در تيم‌هاي پايه چندين سال از رسيدن به تيم‌هاي برتر آسيا محروم بودند، اما امسال علاوه بر قهرماني در دوحه با تيم اميدش هم در گوانگجو به قهرماني رسيد و مطمئن باشيد كه اين قهرماني‌ها مزد سرمايه‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هايي است كه انجام داده است.
ليگ ژاپن امروز با ليگ‌هاي مطرح اروپايي رقابت مي‌كند. آنها حتي قرار است پس از جام ملت‌هاي آسيا با قهرمان جهان يعني اسپانيا ديداري دوستانه را برگزار كنند. اين نوع سرمايه‌گذاري‌ها و به قول شما برنامه‌ها تا چه اندازه مي‌تواند راهگشاي فوتبال ايران باشد؟
در اين زمينه ما هم برنامه‌هايي داريم و قرار است با روسيه بازي تداركاتي را برگزار كنيم و قرار است بازي با تيم‌هاي بزرگ همچنان ادامه پيدا كند. ما براي تيم‌هاي ملي كم نگذاشته‌ايم و در آينده هم كم نخواهيم گذاشت، اما باز اعتقاد من اين است كه سطح سرمايه گذاري در ژاپن بسيار بالا است.
در ليگ قدرتمندي مانند ليگ ژاپن به نظر مي‌رسد دست سرمربي براي انتخاب بازيكن هم بازتر است؟
وقتي يك سرمربي در ژاپن حضور پيدا مي‌كند، مي‌تواند از ليگي قوي، براي تيم ملي بازيكنان قدرتمندي را انتخاب كند، اما براي ايران اگر بهترين سرمربي جهان را هم انتخاب مي‌كرديم، همين افراد به تيم ملي دعوت مي‌شدند، چون بازيكن ديگري نبود كه انتخاب شود.
اين حاصل كار ليگ‌هاي ما بوده است. اگر ليگ‌ ايران قوي‌تر شود و دانش فني مربيان بالاتر برود و همچنين بازيكنان بهتري را از خارج كشور به ليگ داخلي بياوريم، مي‌تواند به بهتر شدن كيفيت ليگ كمك كرده تا به تبع آن در بازي‌هاي ملي نيز نتايج بهتري هم بگيريم. امروز اين كار تا حدي حاصل شده است، اما كافي نيست. در گذشته متوسط دوندگي بازيكنان در بازي‌هاي بين‌المللي 8 كيلومتر بيشتر نبود كه امروز اين عدد به 12 كيلومتر رسيده است.
ما حتي از مرحله گروهي با قدرت صعود كرديم.
درست است و توانستيم با قاطعيت تيم‌هايي كه هميشه براي مان خطرساز بوده‌اند، مانند كره شمالي و عراق را به راحتي پشت سر بگذاريم. اين موارد نشان دهنده اين است كه ما هم در حال حركت رو به جلو هستيم، اما تيم‌هايي مانند ژاپن و كره جنوبي بيشتر و سريع‌تر از ما در حال حركت هستند و توسعه بيشتري نسبت به ايران داشته‌اند.
علت اين توسعه و پيشرفت به سرمايه‌گذاري‌هاي آن به سال‌هاي دور بر نمي‌گردد؟
صد در صد. آنها 20 سال پيش اين سرمايه‌گذاري را در سطح بالايي آغاز كردند و ما هميشه به دنبال تعويض يكديگر و از بين بردن هم هستيم و به دنبال اين هستيم كه حرف خود را به كرسي بنشانيم.
آنها در يك سيستم مديريتي با ثبات، بلند مدت و يك سرمايه‌گذاري حساب شده و تضمين شده كار خود را پيش برده و امروز به نتايج خوبي مي‌رسند و مطمئن باشيد اين نتايج متوقف نمي‌شود. ما هم اگر در يك مسابقه به پيروزي مي‌رسيم، نبايد به اين پيروزي دل خوش باشيم.
در هر دوره كره جنوبي، ژاپن و استراليا به جام جهاني مي‌روند و يك سهميه براي ساير كشورها باقي مي‌ماند. اين نشان مي‌دهد كه آنها ثبات بيشتري دارند و تيم‌هايشان با اطمينان و قدرتمندتر حركت مي‌كند.
ممكن است ايران هم در يك مقطع نتايج خوبي بگيرد، اما اين حاكي از وجود زير مجموعه‌اي قوي در كشورمان نيست. ما بايد به قدري زير مجموعه‌مان را قوي و توسعه و سرمايه گذاري‌هايمان را زياد كنيم تا ديگر كارمان به اما و اگر و اتفاقات نكشد.
اگر امروز تيم ما برده بود، شايد به فكر ريشه يابي مشكلات نبوديم. مشكلات بايد به صورت اصولي، هم در ديدگاه‌هاي سياسي مرتبط به بحث فوتبال و هم در ديدگاه‌هاي اقتصادي حل شود.
با توجه به فاصله‌هايي كه وجود دارد دوست داشتيد يك پاي بازي فينال جام ملت‌هاي آسيا ايران بود تا حداقل از اين انتقادات يك جانبه رهايي پيدا كنيد؟
بله حتماً. دوست داشتم براي خوشحالي مردم، تيم ملي يك پاي فينال بود. تيم ملي ايران اين لياقت را داشت و اين موضوع را در بازي اول نشان داد تا بين تيم‌هاي برتر قرار بگيرد، اما در هر صورت فوتبال است و نتيجه برد و باخت را در پي دارد. در هر صورت تيم ملي اين لياقت را داشت كه به فينال برسد.
امروز بحث انتخاب مربي بزرگ براي تيم ملي مطرح مي‌شود. آيا مشكل فوتبال ملي ايران انتخاب يك سرمربي بزرگ است؟
هميشه دغدغه همه رسانه‌ها بحث انتخاب سرمربي تيم ملي است. پس از انتخاب سرمربي همه به دنبال ايراد گرفتن هستند. اين موضوع متأسفانه تبديل به فرهنگي براي رسانه‌ها شده است كه هميشه دوست داريم ايراد گرفته و انتقاد كنيم. امروز دغدغه داريم كه مربي بياوريم و بعد كه مربي انتخاب شد به دنبال گرفتن ايراد از وي هستيم. بايد اين فرهنگ را درست و آن رفع كنيم.
به قول سرمربي كره‌جنوبي ايران بين آسيا و اروپا مانده است. شما به عنوان رييس فدراسيون فوتبال به دنبال سرمربي هستيد كه يك سبك را وارد فوتبال ايران كند.
به دنبال آن هستيم و به اين مورد هم اعتقاد داريم. كميته فني هم اين مسئله را عنوان كرده است و اميدواريم يك مربي صاحب سبك را وارد فوتبال كنيم.
آيا اين مربي اروپايي است؟
هر مربي كه مي‌آيد بايد بهترين سبك را اجرا كند. امكان دارد در خود اروپا هم سبك‌هاي ديگري اجرا شود.
براي بازي با روسيه آيا سرمربي جديد معرفي مي‌شود؟
اگر انتخاب شد كه حتماً روي نيمكت مي‌نشيند و اگر انتخاب هم نشد از مربيان داخلي استفاده مي‌كنيم.
از امير قلعه نويي و منصور ابراهيم‌زاده هم نام برده مي‌شود؟
ممكن است آنها قبول نكنند، اما در حال مذاكره هستيم تا ببينيم در آينده چه اتفاق مي‌افتد.
مربيان ليگ برتري جزو گزينه هستند؟
احتمالاً از كميته فني يك نفر را انتخاب كنيم.
‌براي بازي با روسيه عليرضا منصوريان هم روي نيمكت مي‌نشيند؟
بله، وي همراه تيم ملي است.
براي انتخاب مربي تا چه زماني به جمع بندي مي‌رسيد؟
تمام تلاش خود را مي‌كنيم كه اين اتفاق حتي امروز رخ دهد، اما اگر اين موضوع امروز هم محقق نشود به زوي سرمربي تيم ملي را انتخاب مي‌كنيم.
مثل اينكه گفته بوديد يك سال ديگر از رياست فدراسيون كنار مي‌رويد.
اين حرف را براي خوشامد برخي‌ها گفتم و احتمال دارد تا پنج سال ديگر در اين پست خدمت كنم.




:: موضوعات مرتبط: حاشیه , ,
:: برچسب‌ها: کفاشیان , كفاشيان , شرقي‌ها , در , پي , قهرماني , دنبال , بركناري , فدراسیون , فوتبال , علی ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: